
Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten
Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első vidámparkját a Közel-Keleten, amely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén fog elhelyezkedni. Az új üdülőhely a Walt Disney és a helyi szórakoztatóipari vállalat, a Miral együttműködésével valósul meg. A Disney már rendelkezik hat vidámparkkal Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, legutóbbi nyitása pedig 2016-ban történt Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget turisztikai célponttá való fejlesztéséért, és már üzemelteti a SeaWorld és a Warner Bros World létesítményeket, valamint egy Harry Potter-tematikájú park fejlesztésén is dolgozik.
A Disney a bejelentésében kiemelte, hogy az Egyesült Arab Emírségek mindössze négyórás repülőútra található a világ népességének egyharmadától, így jelentős kaput jelent a turizmus számára. Továbbá megemlítette, hogy évente 120 millió utas halad át Abu Dhabin és Dubain, ami a világ legnagyobb légiközlekedési központjává teszi az emírségeket. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója „izgalmas” pillanatnak nevezte az új park terveit, és hangsúlyozta, hogy a Disneyland Abu Dhabi „hitelesen Disney és egyedülállóan emírségi” élményt fog nyújtani.
A 10 négyzetmérföld (25 négyzetkilométer) területű Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubaitól. Mohamed Abdalla Al Zaabi, a Miral vezetője elmondta, hogy a Disney vidámpark üdülőhely megépítése mérföldkőnek számít azzal a céllal, hogy továbbfejlessze a sziget pozícióját, mint a globális szórakoztatás és kikapcsolódás kivételes célpontját. Hozzátette, hogy a fejlesztés „támogatni fogja Abu Dhabi és a környező területek fenntartható gazdasági növekedését”.
A Disney első vidámparkját, a Disneylandet, 1955-ben nyitották meg Anaheimben, Kaliforniában, amelyet 1971-ben a Walt Disney World követett Orlando, Floridában. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban kezdődött, amikor Tokióban megnyitották az első külföldi parkot, majd 1992-ben Disneyland Paris, 2005-ben Hongkong, végül 2016-ban Sanghaj következett.
A Disney a bejelentés napján arról is beszámolt, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó pénzügyi eredményei a vártnál jobban alakultak, a bevételek 7%-kal 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új előfizetőt szerzett, ami a cég korábbi előrejelzéseivel ellentétben, amelyek szerint enyhe előfizetőcsökkenés várható a díjak emelkedése miatt, pozitív meglepetést okozott. Az amerikai parkok látogatottsága is nőtt, a vendégek többet költöttek, és a Disney Treasure nevű új hajó bevezetése után a hajókirándulások iránti kereslet is emelkedett.
Iger elmondta, hogy a makrogazdasági bizonytalanságokkal és a versennyel kapcsolatos kérdések ellenére bizakodó a vállalat ereje és ellenálló képessége miatt. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzési vezetője kiemelte, hogy miközben sok amerikai vállalat aggódik a vámok fogyasztásra gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosnak érzi magát. A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít az online közönség körében, míg a legkisebbek a nagy „lelkesedésük” és a „sok” sárba ugrálás miatt nyerték el a közönség tetszését. A Thunderbolts megjelenése előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskolás lánytól Hollywood csillagáig.
Page Thompson, az új vállalatok elnöke elmondta, hogy a vidámpark csak a helyi befektetések kezdetét jelenti, ami arra utal, hogy a Disney továbbra is aktívan tervez a régióban. Az új vidámpark megnyitása nemcsak a Disney számára, hanem a helyi közösség számára is jelentős gazdasági lehetőségeket fog teremteni, miközben Abu Dhabi és az Egyesült Arab Emírségek turizmusát is fellendíti.

